torsdag 18 augusti 2011

Vilken grej

Hojja mig vilken pers.... För snart 2 veckor sen käkade vi skaldjur - jag räkor & skagen röra- dagen efter vart jag kass i magen och sen fortsatte det bara... På torsdagen började jag få rejäla och fler kramper i magen, det var knappt jag kunde stå upp imellanåt och i fredags låg jag så gott som hela dagen... Efter samtal med sjukvårdsrådgivningen så skickade jag Peter till Apoteket för att köpa, Dimor, Bifolac och vätskeersättning. Hade ju inte fått behålla någon mat på 5 dagar då men på lördagen kändes det som att det börjat verka. Givetvis hade jag tagit extrapass på jobbet så jag åkte dit och det gick helt ok, jag kämpade ut hela passet som tack och lov inte var så långt. Men på eftermiddagen började det igen... Till jobbet på söndagen igen men då orkade jag inte mer. I måndags gick jag till läkaren och han förstod mig så jag fick penselin och NU - si så där 12 dagar senare - börjar jag komma iform igen. måndag/tisdag låg jag i sängen/soffan hela dagarna, eller satt på toa.... Känner att krafterna börjar komma tillbaka och jag orkar så upprätt och göra saker. Har aldrig varit med om något liknande, har ju varit ute och rest rätt mycket och när jag var i Tanzania hade jag 1 dag av dålig mage sen gick det över så vem skulle tro att det skulle bli så illa här hemma i sverige - Nä fy för Matförgiftning.
Att jag är sugen på Coca Cola borde väl vara ett friskhetstecken, har ju inte druckit denna svarta dryck på 8 dagar!!! Och för er som känner mig vet att det är en STOR prestation!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att DU lämnar ett litet tassavtryck!