fredag 9 september 2011

Blogpaus, ofrivillig vän & Semester

Ja det blev visst en liten blogpaus, faktiskt delvis en ofrivillig sådan, jag har sedan förra inlägget för 1 1/2 vecka sen umgåts med den ännu mer orivilliga vännen FEBER... Åkte ju till jobbet okristigt tidigt den där måndagen och led mig av envishet igenom dagen med feberfrossa - jag skulle minsann inte vara sjuk! (tack Jossan & Jenny för att ni tog hand om mig) - men däcka när jag kom hem och natten/morgonen efter vakna jag med 39,2 så då insåg jag ju att det var bäst att vara hemma...

Speciellt eftersom vi skulle åka till Kreta på torsdags morgon... Låg och försökte samla kraft och bli frisk men icke... På transfer bussen till Hotellet måde jag inte som en prinsessa precis, till råga på allt så sov Milo jätte dåligt den natten så vi sov kanske max 2 timmar (ej samanhängande) så trött som ett as var man oxå. När vi kom fram trode jag huvudet skulle expoledera så jag la mig och Peter & Milo gick och bada en timme, sen mådde jag bättre =). resten av veckan levde jag på tabletter morgon, middag, kväll. Missa jag började jag alltid må skit men tog jag dom var det konstigt nog helt ok. Med tanke på att jag hade en morgontemp på mellan 37.8-39,6 så borde jag mått sämre, lite matt var man ju allt, hungrig men ingen aptitlust så bay bay 1 1/2 kg!! Gurka och banan blev favoriter.

Dagen vi skulle åka hem vakna jag feberfri och är så fortfarande. Mannen fick oxå ngr kännigar som gick över men NU ligger han helt däckad, magen kör och har hög feber, hyperventilerar lite men jag har ordinerat långa djupa andetag så jag hoppas det går över snart, massa ojjande e det och då mår han inte bra! Har bara sett honom utslagen en gång innan på 8 år!! Nä nu ska jag sova lite. God natt Zzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack snälla för att DU lämnar ett litet tassavtryck!